Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Γιατί πρέπει να απαγορευτεί το κυνήγι

Καλημέρα! (ναι ξυπνάω νωρίς τελευταία) Το παράκανα με τα (αντί)θρησκευτικά post και είπα να αλλάξω θέμα. Γιατί πρέπει να απαγορευτεί το κυνήγι λοιπόν. Παρότι σκέφτομαι σοβαρά το θέμα της χορτοφαγίας δεν θα ασχοληθώ εδώ με αυτό αλλά θα επιχειρηματολογήσω γιατί το κυνήγι πρέπει να απαγορευτεί σε κάθε περίπτωση. Πρώτον είναι άχρηστο. Δεν υπάρχει κανέις πλέον στον πολιτισμένο κόσμο που να τρέφεται αποκλείστικά με κυνήγι και καθόλου με ζώα εκτροφείων. Μάλιστα πολλές φορές δεν υπάρχει καν η πρόφαση της τροφής και τα θηράματα αφήνονται. Άρα τα επιχειρήματα ότι τα ζώα στα εκτροφεία θανατώνονται με χειρότερες μεθόδους είναι άτοπα αφού και ο κυνηγός θα τα καταναλώσει. Χώρια που η σφαίρα δε μου φαίνεται και η πιο ανώδυνη μέθοδος... (Όποιος έχει δει πουλί χτυπημένο από σφάιρα να σπαρταράει θα με καταλάβει). Δεύτερον εγκυμονεί σοβαρούς κυνδύνους για τη φύση. Είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι κυνηγοί είναι και λαθροκύνηγοι και φυσικά δε θα διστάσουν να σκοτώσουν για τη διασκέδαση τους κάποιο σπάνιο είδος, αν το βρουν μπροστά τους. Τρίτον το επιχείρημα ότι οι κυνηγοί νοιάζονται για τη φύση είναι γελοίο. Ακόμα και αν κάποιοι νοιάζονται υπάρχουν πολλοι καλύτεροι τρόποι να ενδιαφερθούν μέσα απο οικολογικές οργανώσεις ή και με προσώπικη ενασχόληση με τη φύση. Τέταρτον το κυνήγι είναι μία δικαιολογία για την οπλοχρησία. Ατυχήματα, δολοφονίες, εκφοβισμοί ιδιαίτερα στην επαρχία είναι πολύ συχνά από κυνηγούς καθώς άσχετοι και επικύνδυνοι άνθρωποι νομιμοποιούνται να έχουν όπλα με αυτή την πρόφαση. Τέλος, αλλά όχι και πιο ασήμαντο, θεωρώ ότι το κύνηγι δρα αρνητικά στην ψυχολογία του ανθρώπου. Κάποιος που μαθαίνει να θεωρεί επιτυχία το να σκοτώνει, που χαίρεται να βλέπει ζώα να υποφέρουν και να πεθαίνουν χωρίς λόγο γινεται σκληρός και ανάλγητος. Ειλικρινά δε θα εμπιστευόμουν να έχω οποιαδήποτε σχέση με άνθρωπο που έχει σαν διακέδαση τη δολοφονία. Θεωρώ ότι κάπου αντίστοιχα αυτή η κακία θα βγει και στους γύρω του. Το κυνήγι είναι ένα απομεινάρι ενός κόσμου όπου είχε κάποιο νόημα αλλά η εποχή του έχει προ πολλού περάσει. "Η ποιότητα του πολιτισμού μας κρίνεται από τον τρόπο που φερόμαστε στα ζώα". Δε θυμάμαι ποιός το είχε πει αλλά θα συμφωνήσω απόλυτα.

3 σχόλια:

  1. :Ο Πρώτο σχόλιο.
    Λοιπόν μποζόνιο μπορώ να πω ότι συμερίζομαι την απέχθειά σου προς αυτή την ενασχόληση. Συμφωνώ ότι είναι μία απεχθής ενασαχόληση κυρίως διότι ο μόνος λόγος που γίνεται κυνήγι σήμερα είναι η σαδιστική ευχαρίστηση του να ΕΚΤΕΛΕΙΣ ανυπεράσπιστα ζώα με πυροβόλα όπλα. Αν σε κάποιον αρέσει το κυνήγη σαν "σπορ" προτείνω να βγεί γυμνός στο δάσος και να κηνυγάει αγριογούρουνα. Αυτό θα ήταν μια δίκαιη πρόκληση.

    Εκεί όμως που δεν συμφωνώ είναι όταν μιλάς για ποινηκοποίηση του κηνυγιού. Ίσως να φανώ λίγο ακραίος εδώ αλλά είμαι γενικά κατά των ποινηκοποιήσεων και απαγορεύσεων.
    Αισθάνομαι ότι χρειαζόμαστε παιδία και ενημέρωση περισσότερο από ότι χρειαζόμαστε απαγορεύσεις.
    Το μόνο που θα γίνει αν απαγορευτεί το κηνύγι είναι ότι όλοι οι κηνυγοί θα γίνουν αυτόματα "παράνομοι" κηνυγοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργο θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι τις περισσότερες φορές η παιδεία και η ενημέρωση φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από τις απαγορεύσεις. Κατά τη γνώμη μου μάλιστα δεν χρειάζονται καθόλου απαγορεύσεις όταν μία συμπεριφορά βλάπτει μόνο μόνο το ίδιο το άτομο. Στην περίπτωση όμως που μια πράξη βλάπτει όχι μόνο το άτομο αλλά και την κοινωνία τότε θεωρώ απαραίτητο να υπάρχει απαγόρευση. Για να φέρω ένα ακραίο παράδειγμα δε νομίζω να θεωρείς ότι δεν πρέπει να υπάρχει απαγόρευση της δολοφονίας ανθρώπου και να βασιζόμαστε μόνο στην καλή θεληση του καθενός. Όσο για τη λαθροθηρία συμφωνώ ότι δυστυχώς θα συνεχίσει να υπάρχει, δε νομίζω όμως ότι θα είναι χειρότερα τα πράγματα απο τώρα. Οι κυνηγοί στην Ελλάδα απολαμβάνουν ασυλία και θαυμασμό, έχουν συλλόγους, μέχρι και κόμμα που υποστηρίζει τα συμφέροντα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπόν Μποζόνιο (και λοιπά βαρυόνια και λεπτόνια),
    είμαι φυσικός και είμαι και κυνηγός.

    Η θεά Άρτεμις και οι αρχαίοι Έλληνες κυνηγούσαν σε μια εποχή που υπήρχε η κτηνοτροφία και η γεωργία.

    Δεν είναι σε κανέναν γνωστά τα ατυχήματα και οι δολοφονίες που αναφέρεις (ειδικά στην επαρχία όπως λες). Το πλέον διαδεδομένο μέσο δολοφονίας στην Ελλάδα (όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη άλλωστε) είναι το μαχαίρι. Μετά έρχονται τα ΠΑΡΑΝΟΜΑ όπλα, κυρίως προέλευσης ανατολικής Ευρώπης. Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν σημειωθεί 15 θάνατοι με νόμιμο κυνηγετικό όπλο, 5 εκ των οποίων ήταν ατυχήματα κατά την διαρκεία κυνηγιού. ΜΗΔΑΜΙΝΟ ποσοστό σε σχέση με όλα τα άλλα είδη δολοφονιών. Ειδικά μια στατιστική μελέτη του θέματος και η περαιτέρω τυπική απόκλιση θα επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μου.

    Όσο για το κόμμα δεν το υποστηρίζουν όλοι οι κυνηγοί. Αλλά που το κακό να υπάρχει;;; Οι Οικολόγοι-Πράσινοι δηλαδή που έχουν φτιαχτεί από αντικυνηγούς πρωτίστους (και μετά από οικολόγους) τι διαφορά έχουν;;;

    Δεν είναι καθόλου γνωστό όπως λες πως οι "περισσότεροι κυνηγοί είναι και λαθροκυνηγοί". Αυτό είναι αυθαίρετη τοποθέτηση και δεν έχει καμμιά σχέση με την πραγματικότητα. Επειδή δηλαδή βγήκαν 2-3 δάσκαλοι παιδεραστές είναι όλοι οι "περισσότεροι εκπαιδευτικοί έτσι" ;;; Ναι υπάρχουν λαθροθήρες, αλλά αυτοί είναι κάποιοι που παραβαίνουν τον νόμο, το ίδιο κάνουν οι βιαστές, οι δολοφόνοι, οι κλέφτες. Μην βάζεις στο ίδιο καζάνι τους παρανόμους και τους νομοταγείς.

    Όσο για το αν οι κυνηγοί νοιάζονται για την φύση, να σου πω πως ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος φορέας δεν πήγε στις φωτιές της Αττικής φέτος να βοηθήσει. ΜΟΝΟ ΚΥΝΗΓΟΙ. ΟΥΤΕ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ-ΜΠΛΕ ΟΥΤΕ ΜΩΒ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή