Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Βία

Είχα πάει το περασμένο Σάββατο στην συγκέντρωση που διοργανώθηκε στην πλατεία εξαρχείων ως διαμαρτυρία για την ομοφοβική επίθεση στο μαγαζί querido coucou. Αντίθετα με τη συνήθεια μου διάβασα εκ των υστέρων αναλυτικές συζητήσεις για το θέμα στο internet. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η συζήτηση στο indymedia. Αρκετοί, και μάλιστα από τον αναρχικό χώρο, δικαιολόγησαν την επίθεση! Αλήθεια έχει καμιά σημασία αν ήταν gay ή straight? Αν το μαγαζί ήταν "trendy" ή "εναλλακτικό"? Αν είχε τα ποτα 5 ή 10 ευρώ? Αν φώναξαν "έξω οι πούστηδες" από ομοφοβία ή "πάνω στα νεύρα τους"? Για μένα αυτό που έχει σημασία είναι ότι χτυπήθηκαν άνθρωποι επειδή δεν άρεσαν σε κάποιους άλλους. Και πραγματικά δε θέλω να δεχτώ βία όταν θα έχω βγεί έξω για να πιώ το ποτό μου επειδή κάποιος θα με βρεί πολύ "trendy" ή πολύ "περίεργη" ή πολύ gay ή οτιδήποτε άλλο.
Έχω πολλούς φίλους από τον αντιεξουσιαστικό χώρο και με βρίσκει ιδεολογικά σύμφωνη σε πολλά. Διαπιστώνω όμως ότι μερικά άτομα βάζουν την "επαναστατικότητα" τους πάνω από τα ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιολογούν πράξεις βίας. Και όχι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι "αστικός φιλελευθερισμός" αλλά κάτι πολύ ουσιαστικότερο πέρα από συστήματα και ιδεολογίες, μία βάση πάνω στην οποία θα έπρεπε να αρχίζει ο διάλογος για όλα τα υπόλοιπα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου